Elke vijfde bestelling helemaal gratis!

Frequently Asked Questions

Op deze pagina vind je een overzicht van veelgestelde vragen, zowel over CBD-olie als over andere onderwerpen. Mocht je vraag niet beantwoord worden, neem dan zeker contact met ons op. 

CBD-olie

Wat is CBD-olie?

Hennepplanten bevatten een grote diversiteit aan werkzame bestandsdelen. Door middel van een intensief extractieproces wordt CBD verkregen. Omdat dit proces leidt tot een goudkleurige pasta, wordt er een olie toegevoegd om het geheel vloeibaar te maken. In feite bestaat CBD-olie dus uit een extract van de hennepplant en een olie. Meestal gaat het dan om kokosolie, olijfolie of hennepzaadolie. Wij werken (vooralsnog) enkel met hennepzaadolie. 

Wat is het verschil tussen CBD en THC?

De cannabisplant bevat vele stoffen, welke ook wel cannabinoïden worden genoemd. Je kan denken aan CBD, CBG en THC. De meest bekende is de stof THC (Tetrahydrocannabinol). THC is een psychoactieve stof, waarvan je high wordt. CBD (Cannabidiol) daarentegen is een niet-psychoactieve stof, die vooral bekend is dankzij de kalmerende werking. Er zijn vele onderzoeken gaande over de werking en voordelen van CBD. Interessante resultaten delen wij graag met jullie.

Welke invloed heeft het gebruik van CBD op jouw dagelijkse leven?

CBD wordt door de Europese Unie als veilig bestempeld wanneer het een THC-gehalte heeft dat lager is dan 0,2%. De producten van HMPS. zijn altijd vrij van THC en dus zal je geen positieve uitslagen krijgen bij drugstests. Ook autorijden moet normaal gezien geen probleem vormen. Wij vragen je wel om goed naar je lichaam te luisteren. Voel jij je moe of merk je dat je reactievermogen is verminderd, handel hier dan ook naar.

Kan ik bij jullie ook een consult krijgen over de werking van CBD-olie?

Bij HMPS. geloven wij in de wetenschap en gaan wij uit van de expertise van (huis)artsen. Zij kennen jou en je gezondheid immers het beste. Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze producten en geloven ook in een positieve bijdrage van CBD. Wanneer je graag medisch advies wilt, dan raden wij jou aan om in contact te treden met je (huis)arts. Wel kunnen wij jouw vragen over de producten zelf beantwoorden. Hiervoor ben je altijd welkom.

Hoe weet ik dat HMPS. kwaliteit levert?

Wij kiezen onze leveranciers met grote zorg. Dat betekent dat zij moeten voldoen aan de richtlijnen die zijn opgesteld door de Europese Unie. Daarnaast worden al onze producten getest door een onafhankelijk labaratorium. Op deze pagina vind je de testresultaten terug.

Hoe gebruik ik CBD-olie?

Onze flesjes worden geleverd met een handige pipet. Breng per keer enkele druppels (tussen één en drie) aan onder de tong en laat een minuut inwerken. Vervolgens slik je de druppels door. Door de dosering te variëren, kom je erachter wat voor jou het meest effectief is.

Zijn er bepaalde restricties (zoals leeftijd) voor het gebruik van CBD?

Omdat lang nog niet alles bekend is over de exacte werking van CBD en het effect op de hersenen en het lichaam, raden wij aan om geen CBD-olie te gebruiken wanneer je jonger dan 18 jaar bent. Daarnaast willen wij benadrukken dat CBD-olie niet geschikt is voor zwangere vrouwen. Natuurlijk kan er wel gebruik gemaakt worden van alle andere HMPS. producten.

Is CBD-olie legaal?

Ja. Onze CBD-olie is legaal, omdat deze geen THC bevat. Merk wel op dat wij onze CBD-olie als supplement aanbieden en niet als medicijn.

Overige praktische informatie

Hoe lang kan ik HMPS. producten bewaren?

De meeste producten van HMPS. kunnen bij kamertemperatuur en in een donkere ruimte bewaard worden. Op elk product wordt een houdbaarheidsdatum weergegeven. Lees hiervoor goed het etiket. Bij vragen mag je altijd een mail naar cs@hmps.nl sturen.

Waarom moet ik voor HMPS. kiezen?

Wij geloven in een meer transparante markt waar alle spelers van elkaar weten hoe de producten en het proces in elkaar zitten. Door deze manier van communiceren met onze producenten, kunnen wij onze producten sterk verbeteren. Onze producten zijn allemaal getest en behoren in onze ogen tot de betere op de markt. 

Hoe wordt de prijs van jullie producten bepaald? 

Wanneer je nog niet thuis bent in de wereld van CBD en hennepproducten, dan kan het voelen alsof de producten erg prijzig zijn. Voor een product zijn echter veel hennepplanten nodig en de extractieprocessen gebeuren op kleine schaal. Daarnaast is de werkwijze van HMPS. gericht op kwaliteit en duurzaamheid. 

Bestellen

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling gelukt is?

Direct na je bestelling ontvang je van ons een bevestiging. Daarnaast ontvang je een track&trace code waarmee je de bestelling kan volgen.

Ik wil bestellen, maar het betalen lukt niet. Wat nu?

Wanneer het niet lukt om te betalen en dit niet ligt aan je saldo, dan vragen wij jou om contact met ons op te nemen. We zullen dan samen naar een oplossing zoeken.

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

Wij willen mensen niet verplichten om voor een minimum bedrag te bestellen. Om wel de service te kunnen blijven leveren, zijn wij genoodzaakt om je voor een bestelling onder de 35 euro een verzendtarief te laten betalen. Voor zendingen buiten Nederland en België gelden andere tarieven. Voor specifieke vragen hieromtrent kun je ons contacteren.

Wat als ik een product heb gekocht met pre-order en een product dat beschikbaar is?

Onze algemene werkwijze is dat wij enkel onze pakketjes verzenden op het moment dat alles voorradig is, omdat wij de postbezorger niet onnodig willen laten rijden. Wanneer er een hoge nood is aan een artikel, dan kunnen wij een extra verzending aanmaken. Hiervoor moeten wij jammer genoeg wel de kosten van het verzendlabel rekenen. Wil je dit toch, stuur dan een mail naar cs@hmps.nl. 

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan bij HMPS kan op verschillende wijzen.

  • iDEAL of Bancontact
  • Creditcard
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Wanneer je een bestelling plaatst, dan doen wij er alles aan om binnen 3 werkdagen te leveren. Wij kunnen de verzending enkel meteen annuleren wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Mocht je deze bevestiging al gekregen hebben, dan kan je jouw product via de retourportal terugsturen. Op het moment dat wij het pakketje weer ontvangen hebben, sturen wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug.

Mijn product is momenteel niet leverbaar. Wat nu?

Is het product bij ons niet voorradig, dan geven wij meestal de mogelijkheid om een pre-order te plaatsen. Op het moment dat wij kiezen voor een dergelijke knop, dan zal het binnen 8 werkdagen bij jou thuis liggen. Wanneer het niet mogelijk is om een pre-order te plaatsen, dan zullen wij een countdown plaatsen, die aftelt naar het moment dat de producten weer voorradig zullen zijn. 

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Op het moment dat je een bestelling plaatst, ontvang je van ons een bevestiging. Hierbij voegen wij ook meteen de factuur. Omdat duurzaamheid belangrijk voor ons is, ontvang je geen papieren factuur bij je bestelling. Wanneer je een papieren factuur wenst, dan vragen wij jou om direct bij de bestelling een opmerking plaatst. Wij zullen er dan alsnog een voor je bijvoegen. 

Verzendingen

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakketje heb?

Wij proberen het pakketje zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Tijdens normale perioden betekent dit maximaal 3 werkdagen binnen België of Nederland. Wanneer het drukke perioden zijn bij ons of bij onze distributeurs, dan zullen wij dit melden op onze website. Actieperioden en de feestdagen zijn de belangrijkste drukke momenten die kunnen zorgen voor oponthoud. 

Hoe herken ik een pakketje van HMPS.?

Onze verzenddozen zijn bedrukt met ons logo. Mocht je de bestelling toch liever in een blanco doos ontvangen, geef dit dan vooral door tijdens het plaatsen van de bestelling.

Hoe houden jullie rekening met duurzaamheid tijdens het verzenden?

Ons doel is om zo duurzaam mogelijk te werken. Voor de verzending gebruiken wij dozen die worden gecompenseerd door het planten van nieuwe bomen. Daarnaast kiezen wij enkel voor distributieparners die zich bekommeren om duurzaamheid.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden onze pakketjes in heel Europa. Voor landen buiten Nederland en België geldt echter wel een aangepast tarief. Deze tarieven vind je terug op deze pagina.

Hebben jullie ook speciale verzendopties?

Omdat wij ons nog in de opstartfase bevinden, hanteren wij enkel een gestandaardiseerde verzendwijze. Zo kunnen we zo efficiënt en duurzaam mogelijk werken. In de toekomst zullen wij mogelijk wel speciale verzendopties bieden.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren. Door op de link te klikken, kom je op onze retourpagina terecht. Houd hierbij wel rekening met het feit dat je tot 14 dagen de tijd hebt na je bestelling om deze te annuleren. Na het moment dat je de bestelling hebt geannuleerd, dan heb je nog eens 14 dagen om de bestelling te retourneren. Vanaf het moment dat je de bestelling hebt geannuleerd en retour gestuurd, dan maken wij het geld binnen een week over. 

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een retourzending te doen?

Wij hopen natuurlijk niet dat het nodig is, maar wanneer een product niet naar wens is of je andere reden hebt om het terug te sturen, dan is dit uiteraard mogelijk. Hier zijn wel een paar voorwaarden aan verbonden:

  • De artikelen zijn nog ongeopend. Onze producten bevatten natuurlijke ingrediënten en deze zijn na niet meer te gebruiken door een andere klant. 
  • Voordat je de artikelen kan retourneren, dan vragen wij jou om even contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan overleggen met jou wat te doen. Om de natuur zo min mogelijk te belasten willen wij namelijk geen onnodig verzendingen doen. 

Overig

Ik heb een andere vraag, opmerking of klacht. Wat nu?

Voor vragen, opmerkingen en klachten ben je altijd welkom bij ons. Kijk wel eerst of je het antwoord kan vinden op deze pagina. Lukt dit niet, dan lees je op de contactpagina hoe je ons kunt bereiken.

Ik mis een vraag op deze pagina, mag ik jullie daarvan op de hoogte stellen?

Wij vinden het fantastisch wanneer wij onze website kunnen verbeteren dankzij een tip van jou. Daarom ben je van harte welkom om al je suggesties met ons te delen. Klik rechtsonder op de button voor hulp en geef je tip door.